Wednesday, September 30, 2015

[RADIO] ARASHI DISCOVERY 30SET2015 - SÉ EL RATÓN O SER EL LOBO / ARASH DISCOVERY 30SEP15 - BE THE MOUSE OR THE WOLF




Enjoy of the daily radio program of Ohno Satoshi. Thank you to Twosen at livejournal for the translation in English. The translation in Spanish by Arashi Perú.

 Disfruta del programa radial diario de Ohno Satoshi. Gracias a Twosen en livejournal por la traducción en inglés del programa y la traducción en español es por Arashi Perú.




Good morning. This is Arashi's Ohno Satoshi.
Here's today's thought of the day; come on!

"If you feel like a mouse, you'll be looking for cheese and that's what you'll get. But if you feel like a wolf nothing can go wrong."

[BGM 'Ai wo Sakebe']

This is a quote from the American movie-musical 'Anchors Aweigh'. This 1945 work has a scene where famous Hollywood star Gene Kelly tap-dances together with cartoon star Tom & Jerry. This was a fusion of live-action filming with cartoon animation.

It's a musical! No offers for musicals lately, huh? (laughs) Well, I've only done it once. Well, speaking of musicals, I did one called 'West Side Story' before. It's been probably more than 10 years since then.

Sho-kun and MatsuJun and I... The three of us did it 10 years ago. Man, how nostalgic! Um, we trained for 3 months. Then the actual performances went on for about a month. The first month was vocal and ballet lessons. We did that for a month - well, we did in the remaining two months as well, but from there we started doing the acting. Then, (laughs) I think there were about 2 weeks left to the real thing? Then some director from overseas finally came and from there, they oversaw the direction.

From there, everything changed, the acting. Everything was different. It was like, "for real??" (laughs)

I remember it well... Back then, even for the dances, we'd never done ballet and all before, so I remember going down on our hands and knees. Yeah, like even our legs... um, you had to be flexible, since it was ballet. So I... rather than extreme leg-stretching, I'd spread my legs and I wanted to hurry up and become as flexible as possible. Just as I was trying with all my might, I pulled a muscle. I definitely wasn't gonna be flexible!

So then I didn't do anything for a week and gradually recovered. Then I was like, 'hang on! My role doesn't have any choreography that involves being flexible! Now that I watch it closely...'

MatsuJun had to be able to lift his leg up high. That was the main part - it was a famous scene. Like, da-lalala-la~ and all.

'Huh? Wait, I don't have that!' I thought. 'It's fine!' (laughs)

So yeah. Mm. So it was fine. So I was just appearing to look flexible. I'm sorry, these are backstage anecdotes from 10 years ago. Yeah.

If the offer comes this time, though, I might decline. (laughs) There are more and more juniors in Johnnys. They should grant it to the juniors to do it. Of course, I'll go and watch!

That's all; this was Ohno Satoshi!
Buenos días. Es Ohno Satoshi de Arashi
Aquí está el pensamiento de hoy día; ¡vamos!

"Si usted se siente como un ratón, tú estaría buscando el queso y eso es lo que obtendrás. Pero si te sientes como un lobo nada puede salir mal."

[Fondo 'Ai wo Sakebe' ]

Esta es una cita del musical americano "Anchors Aweigh". Este trabajo  de 1945 tiene una escena en la que Gene Kelly famosa estrella de Hollywood baila tap junto con la estrella de dibujos animados Tom y Jerry. Esta era una fusión de acción en vivo y filmar con la animación de dibujos animados.

Es un musical! No hay  opciones  para los musicales últimamente, ¿eh? (Risas) Bueno, sólo he hecho uno una vez. Bueno, hablando de los musicales, hice una llamada 'West Side Story' antes. Ha sido, probablemente, más de 10 años desde entonces.

Sho-kun y MatsuJun y yo ... Los tres de nosotros lo hicimos hace 10 años. Hombre, que nostálgico! Um, entrenamos  durante 3 meses. Entonces el show duró cerca de un mes. El primer mes fue de clases de canto y ballet. Hicimos eso durante un mes - bueno, lo hicimos en los dos meses que quedaban, así, pero a partir de ahí empezamos a hacer la actuación. Entonces, (risas) creo que quedaban 2 semanas para el show verdadero? Entonces vino un director del extranjero y desde allí, supervisó la dirección.

A partir de ahí, todo cambió, la actuación. Todo era diferente. Era como, "porque ??  de verasl" (risas)

Lo recuerdo muy bien ... En aquel entonces, incluso para los bailes, nunca habíamos hecho ballet  todo esto antes, así que me acuerdo de ir abajo en nuestras manos y rodillas. Sí, como incluso nuestras piernas ... um, tenía que ser flexible, ya que era el ballet. Así que ... en lugar de estirar mis piernas, yo extendía mis piernas y yo quería que se diera prisa y llegar a ser lo más flexible posible. Así como yo estaba tratando con todas mis fuerzas, me estiré un músculo. Definitivamente No iba a ser flexible!

Así que yo no hice nada durante una semana y me recuperé  gradualmente. Entonces yo estaba como, “espera! ! Mi papel no tiene ninguna coreografía que consiste en ser flexible! Ahora que lo veo de cerca ... "

MatsuJun tenía que ser capaz de levantar la pierna  alto. Esa fue la parte más importante – ya que  era una famosa escena. Al igual, da-lalala-la ~ y todo.

"¿Eh? Espera, no tengo eso! ' Yo pensé. '¡Está bien!' (risas)

Así que sí. Mm. Así que estaba bien. Así que yo estaba aparentando verme flexible. Lo siento, se trata de anécdotas de  entre bastidores de hace 10 años. Sí.

Si la oferta llega esta vez, sin embargo, podría desistir. (Risas) Hay más y más jóvenes en Johnnys. Ellos deberían  conceder a los Juniors para hacerlo. Por supuesto, voy a ir y verlo!

Eso es todo; este fue Ohno Satoshi!

0 comments:

Post a Comment